Utfordringer med tømmeapp

Vi får fra tid til annen tilbakemeldinger fra våre abonnenter om at de har problemer med appen vår «HAMOS Tømmeplan». De samme problemene går stort sett igjen og er allerede kjent for oss.
Vi jobber derfor med leverandøren av appen for at de skal få ordnet dette.

Kjente feil/problemer:

JEG FÅR IKKE VARSLING FØR TØMMEDAG

De fleste tilbakemeldingene vi har fått gjelder hovedsakelig at appen ikke varsler om tømmedag selv om innstillingene er satt korrekt. (Er du usikker på hvordan du stiller inn appen til å varsle, se våre instruksjonsvideoer HER

Dette gjelder stort sett for Android-telefoner (Samsung, Sony, LG, HTC, Nexus o.l.).
En mulig årsak kan være et strømspareprogram som følger med slike telefoner. Dette programmet optimaliserer strømforbruket på telefonen, noe som kan føre til at varsler fra apper som ikke har vært brukt på 3 dager, blir deaktivert.

Har du problemer med varsling, sjekk derfor først at innstillingene er satt korrekt i henhold til våre instruksjonsvideoer nevnt lenger opp på denne siden.
Dersom det fremdeles ikke fungerer, kan du som har Android-telefon forsøke å deaktivere strømspareprogrammet for HAMOS-appen (dette er nemlig noe du kan velge å ha aktivert eller deaktivert for hver enkelt app på telefonen din)
Se oppskrift på dette lenger ned på denne siden for versjon 6 og versjon 7 av Android.

APPEN VARSLER FOR FEIL TØMMEDAG

I tillegg ser vi at når brukere av appen har fått endret renovasjonsrute og/eller fast tømmedag (dette er noe du skal ha fått beskjed om i forkant av endringen via SMS), kan appen fortsette å varsle for den gamle tømmedagen.
Løsningen på dette er å avinstallere appen (slette den) og installere på nytt. Husk da å sette innstillingene for varsling riktig.

JEG FINNER IKKE MIN EIENDOM NÅR JEG SØKER

Appen er dessverre veldig sensitiv på stavemåte. Får du ikke treff, prøv med deler av adressen, f.eks skriv bare «Strand» om du bor i Strandveien. Postnummerfeltet kan stå tomt.
Du kan også søke med gårds- og bruksnummer. Eks: «1638.10.1» eller bare «10.1».
Nærmere forklaring står i søkebildet i appen.
Finner du likevel ikke din eiendom, kan det være feil i vårt kunderegister. Ta i så fall kontakt med oss.

VI ØNSKER DIN TILBAKEMELDING

Leverandøren vår jobber som nevnt med å forbedre appen slik at vi unngår disse problemene i framtiden. Vi beklager de ulempene dette medfører for våre abonnenter. Vi setter uansett pris på tilbakemeldinger ang. dette.
Nederst på denne siden finner du et skjema som du kan fylle ut for å enkelt kunne gi oss din tilbakemelding om appen.
Dersom du heller vil ha tilsendt tømmekalender i posten i påvente av at appen skal forbedres, ta gjerne kontakt med oss på 72 48 37 00. Alternativt kan du selv skrive ut tømmekalender HER.

OPPSKRIFT: DEAKTIVERE STRØMSPARING FOR HAMOS-APPEN (Android)

For Android versjon 6:

Åpne Innstillinger på telefonen (dvs. innstillingene på selve telefonen, IKKE APPEN)
Bla nedover til du finner «Batteri»:

Trykk på «INFO»-knappen under «Appstrømsparing»:

Bla ned til du finner Hamos-appen:

Står det «Automatisk» under, betyr det at telefonen kan hindre appen i å varsle dersom appen ikke har vært brukt på noen dager, og man har lite strøm.
Her skal det stå DEAKTIVERT under, og det stiller man inn ved å trykke på appen i denne lista, og velge «Deaktivert»:

For Android versjon 7:

Åpne Innstillinger på telefonen (dvs. innstillingene på selve telefonen, IKKE APPEN)
Bla nedover til du finner «Enhetsvedlikehold» og trykk på den:

Trykk på «Batteri»:

Bla nedover til du ser knappen for «Apper som ikke overvåkes» og trykk på den:

Trykk deretter på «Legg til apper»:

Finn HAMOS-appen, og trykk på den slik at den blir markert med hake, og deretter «Utført»:

GI TILBAKEMELDING

Feil med tømmeapp
Eksempel: «iPhone 6S med IOS 10.3.1», «Samsung Galaxy S6 med Android 6.0.1»
For å kunne sjekke om problemene skyldes feil i vårt kunderegister trenger vi din adresse eller gårds- og bruksnummer Eksempel: «Strandveien 1» eller «Gårdsnummer 10 bruksnummer 1 i Orkdal kommune»
Noen av disse kjente problemene kan løses ved å endre innstillinger i appen eller på telefonen. Les mer om dette på https://www.hamos.no/tommeapp/
Slipp en fil her eller klikk for å laste opp Velg fil
Maksimal filstørrelse: 52.43MB
Legg gjerne inn din e-postadresse så kan vi gi deg tilbakemelding på problemet.